ثقافة و فن

بالفيديو.. أميرة نايف عن إعتداء زوجها عليها: «حاول يخنقني»

نايف

تحدثت الفنانة أميرة نايف، في برنامج «أنا والناس»، الذي يذاع على قناة «الحياة»، عن السر وراء hختفائها من الوسط الفني، مشيرة إلى أنها ظلت لسنوات تعتني بأطفالها، ولفتت إلى أنها عانت في الآونة الأخيرة من اعتداءات وعنف من قبل زوجها الثاني، ما جعلها تنشغل عن عملها، مشيرة إلى أنه سعى أكثر من مرة إلى قتلها.

وقالت «نايف»: «أنا بقالي يومين بدلي بأقوالي في النيابة، وقبلها كام يوم في القسم بحكي اللي حصلي بسبب جوزي الثاني، كمان الأول متوفقتش في الزواج منه وكان بتاع ستات وشايل إيده تمامًا من كل حاجات البيت حتى لو كان فاضي، زوجي التاني بقى دخلي من أولادي، كان أولادي بيضغطوا عليا أتجوزه، هو ضابط لكن أنا للأسف مسألتش في شغله عليه».

وتابعت: «وبدأ بقى بعد فترة من التعامل يمد إيده وأخدت قرار أني عايزه أنفصل، وده خلاه يزود ضربه ليا، وكذا مرة حاول يخنقني، لدقايق أول مرة أحس أنه يعني أيه حد بيتخنق، وطلعت عملت محضر وقلتلهم ألحقوني أنا بتضرب وبتهدد بسلاح، روحت قفلت بعد كده باب البيت الحديد، وكسرهم وأمن الكومباند أتلم كان هيجيب المسدس من الأوضه علشان يقتلني، والضابط في التحقيق قال لو اتأخرنا عنها كنا هنلاقيها جثة».

 

shady zaabl

كاتب صحفي مصري مهتم بالمواقع الإلكترونية وإدارتها وكتابة المقالات في جميع الأقسام وذو خبرة في الصحافة والإعلام والمحتوى لـ 5 سنوات وفقً لدراسة أكاديمية وتطبيق عملي .
زر الذهاب إلى الأعلى