أخبار مصرسلايد

“أهلي ميستلموش جثتي” شاب يقرر إنهاء حياته في بث مباشر على فيسبوك “فيديو”

شاب يقرر إنهاء حياته
شاب يقرر إنهاء حياته

شاب يقرر إنهاء حياته.. قرر شاب ويدعى إسلام عبد الرحمن الانتحار من أعلى كوبري طلخا بالدقهلية من خلال بث مباشر على موقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك” بسبب المشكلات النفسية والضغوط الأسرية التي يواجهها.

شاب يقرر إنهاء حياته

ياريت بالله عليكم لا يزعل مني أحد، عارف إني هموت كافر، وهاقابل ربنا وأنا كافر، بس غصب عني، كتر الضغوط اللي أنا فيها، خلاص خلاص بجد، ولما انتحر أهلي ما يجوش يستلموا جثتي، أي حد غريب أي حد يشوف الفيديو ده يستلم جثتي، أهلى لأ مش عايز اشوفهم لأن هم اللي وصلوني لكده

ووجه خلال البث رسالة مبكية لحبيبته قائلًا: “بالنسبة لحبيبتي.. أنا أسف أسف إني مكنتش قد وعودي أنا لو لفيت الدنيا دي كلها مش هلاقي ضوفرك, وبالسنبة لأهلي ربنا يسامحكم انتم السبب في اللى أنا هأعمله دلوقتي انتم اللى وصلتوني لكده وقدام ربنا هآجى وأقول أنا مش مسامحكم بجد أنا مش مسامحكم”.

شاهد أيضًا: “أنا باموت وإنا لله راجعون”.. تفاصيل وفاة الصيدلانية إسراء سامي وجنينها في الشرقية

وبعد البث بساعة خرج أصدقاء إسلام ببث آخر من خلال صفحته على فيسبوك قالوا فيه “إسلام كويس الحمد لله وإحنا معاه في شارع جيهان بالمنصورة ولو فيه حد من أهله أو أصحابه عاوز يتواصل معاه إحنا بالقرب من الحماية المدنية “.

جدير بالذكر أن كوبري طلخا قد شهد العكثير من حالات الانتحار, ففي أبريل 2021 قامت ربة منزل بإلقاء نفسها من أعلى الكوبري في نهر النيل.

لكن قوات المسطحات المائية أنقذتها من الغرق, وقالت أنها كانت تعاني من مشاكل نفسية بسبب زوجها طبيب التخدير.

سالي سند

سالي سند، صحفية مصرية عملت كمراسلة صحفية ومعدة تقارير بموقع الشرقية توداي منذ عام 2016، وعملت سابقًا كاتبة محتوى لدى مواقع متعددة وأعمل حاليًا محررة صحفية، أعشق الكتابة وخاصًة كتابة المقالات
زر الذهاب إلى الأعلى