سوشيال ميدياسلايد

التعليق الأول من بيج رامي بعد زواجه الثاني: “من حسن إسلام المرء تركه ما لا يعنيه” (فيديو)

التعليق الأول من بيج رامي بعد زواجه الثاني
التعليق الأول من بيج رامي بعد زواجه الثاني

التعليق الأول من بيج رامي بعد زواجه الثاني

في أول ظهور له منذ انتشار خبر زواجه الثاني، علق  بيج رامى بطل كمال الأجسام، والفائز بلقب مستر أولمبيا للعام الثاني على التوالي، على زواجه الثاني، حيث نشر مجموعة من مقاطع الفيديو عبر خاصية “ستوري” على موقع “إنستجرام” وبدأ كلامه مستشهدا، بحديث رسول الله محمد: “من حسن إسلام المرء تركه ما لا يعنيه”

حيث قال “بيج رامي”: صباح الخير عليكم وإن شاء الله جمعة طيبة على الكل ويومكم سعيد إن شاء الله، نصيحة صغيرة اسمحولي أقولها لكم مع إني عارف إني مش أهل للنصيحة، لكن إقبولها مني، يقول رسول الله صلى الله عليه وسلم: (من حسن إسلام المرء تركه ما لا يعنيه) “.

وأضاف: “الشاهد من كلامي يا شباب إن مفيش حد يعرف ظروف حد، ومفيش حد يقدر يحكم على حد، إحنا ربنا مخلقناش نحاسب بعض على أي حاجة، كل واحد بيتصرف وإن شاء الله ربنا بيحاسبنا في الآخر، إن كان في غلط أو مفيش غلط”.

واستكمل “مستر أولمبيا”: “طبعا مش معنى كده إننا معفيين أو مش أصحاب أخطاء في حياتنا، لكن بالعكس إحنا بنخطئ وبنعمل حاجات صح، وربنا هو اللي بيحاسب الكل، والحمد لله أنه معطاش الناس فرصة إنها تحاسب بعضها”.

واختتم بيج رامي حديثه: “الكلام مش مقصود لموضوع بعينه، لكن أنا بقول كده لأني شايف الناس اليومين دول شاغلة نفسها بحاجات لا تعرف عنها حاجة ولا تعرف تفاصيلها لكن في الأول والآخر ربنا يسعدكم جميعا”.

جدير بالذكر أن بيج رامي كان حديث جميع مواقع التواصل الاجتماعي خلال الفترة الماضية، بعد زواجه الثاني، وانقسم رواد السوشيال ميديا بين من يتهمه بخيانة زوجته الأولى، وطرف آخر تبنى رأي أنه أعلم بحالة ولم يفعل شيء محرم.

ولمشاهدة تعليق بيج رامي فيديو من هنـــــــــــــــا

أحمد سمير

أحمد سمير حاصل على بكالوريوس إعلام جامعة الأزهر .. أعمل بمجال الصحافة منذ عام 2015 .. عملت في موقع الشرقية توداي كاتب صحفي .. وصحفي فيديو .. وحاليا محرر صحفي .. عاشق للتصوير والمونتاج والإخراج
زر الذهاب إلى الأعلى