توك شو

«احنا زي بعض» الجملة التي قتلت مجند مدينة نصر بسلاح رئيس محكمة

2017 5 3 19 41 40 863

كتبت | مي عادل

وقالت «بوسي حسن »، خطيبة المجني عليه أمام النيابة، إن خطيبها كان يقوم بتوصيلها لإحدى صديقات والدتها في مدينة نصر، ولفتت إلى أنه بعد نزولها من العقار، فوجئت بالقاضي يسألها: «كنتي بتعملي إيه فوق وعند مين؟».

وأشارت إلى أنها رفضت الإجابة على سؤاله لأنه كان يتحدث بطريقة غير لائقة، وتابعت: «قولتله وإنت مالك؟»، مضيفة أنه استدعى البواب وسأله نفس السؤال بطريقة عصبية جدًا.

وأضافت الفتاة خلال استضافتها في برنامج العاشرة مساءً مع الإعلامي وائل الاإبراشي أن خطيبها تدخل بمجرد رؤيته للمشادة الكلامية بينهما وقال للقاضي: «حضرتك بتزعق ليه.. عايز ايه..كلمني أنا.. احنا رجاله زي بعض، فرد عليه القاضي: انت عيل صغير إجري العب بعيد» .

وتابعت : ثم وقعت مشادة بينهما أخرج على إثرها القاضي سلاحه قائلاً لهما: «هقتلكوا انتوا الاتنين لو اتحركتوا من هنا لحد ما اعرف انتوا مين؟» ، ولم يُعير المجند اهتمامًا بتهديدات القاضي، وحاول الانصراف من أمامه فعاجله القاضي بطلقة في الصدر أردته قتيلاً في الحال – وفقاً لرواية الضابط وشهادة حارس عقار مجاور أمام النيابة العامة.

ولفتت: «كان واضح إن مؤمن مات من قبل ما نركب عربية المستشار؛ الدم كان بينزل من مناخيره، وجسمه كان تلج، أكيد المستشار ما كانش عايز يوصلنا للإسعاف ولا حاجة، كان عايز يقتلني أنا كمان أو يلبسني التهمة».

واختتمت خطيبة المجند القتيل: «مش عافة إزاى عمل كده، والله مؤمن كان بيقوله طول الوقت صلي على النبي نتفاهم».

 

زر الذهاب إلى الأعلى