ثقافة و فن

زاب ثروت يرد علي منتقديه

زاب ثروت

قرر مغني “الراب” زاب ثروت، الرد على منتقديه، وتوضيح بعض الأمور المتعلقة بكتابه الذي طرحه أخيرا بالأسواق، وأثار جدلا واسعا عبر مواقع التواصل الاجتماعي.

وكتب “زاب” عبر صفحته الموثقة على موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك: “تقديرا لمن يسعى وراء الحقيقة، وتقديرا لجمهوري الغالي المحترم، اقرأوا هذا التوضيح، من البداية أي صفحات بها شتائم وسباب أو أي كلام خارج أو خادش للحياء أو وصف جنسي، الخ الصفحات دي مش من الكتاب ولا عمرها هتبقى منه، هي مجموعة صور ملفقة بالكامل”.

وتابع: “في انحاء العالم كله في كتب للأطفال وكتب للمراهقين وكتب للبالغين، وطريقة التناول بتكون على حسب الفكرة والفئة الموجه إليها الكتاب وعلى الأساس ده بيتم تصنيفه، الكتاب ببساطة رسائل تتناول معنى كلمة حبيبتي ومن يستحقها في حياتك، اللي هما الأم والاخت والإبنه والزوجة والوطن من وجهة نظري، وتركت بعض الصفحات الفاضية في نهاية كل الرسائل عشان اللي يقرأ يتفاعل ويبدأ يكتب رسالته بنفسه”.

وأضاف: “الكتاب مش رواية ومش ديوان شعر زي أغلب الكلام المتداول، وختاما بشكر كل اللي اهتموا بالتأكد من حقيقة بعض الصور الملفقة، وبشكر الجمهور اللي دعمني واللي شرفني بالحضور، وبشكر كل اللي اهتم بنقد الكتاب وكل اللي اهتم بالكتاب عموما، شكرا لكم”.

زاب ثروت

المصدر

زر الذهاب إلى الأعلى