أخبار الشرقية

قطع طريق “بلبيس الزقازيق” وشريط السكة الحديد

smal620111514432

كتبت – فتحيه الديب

قطع مساء اليوم الاثنين، المئات من أهالى قرية “كفر الجندى” التابعة لمركز منيا القمح، طريق “الزقازيق بلبيس” من أمام قرية المشروع، كما قطعوا شريط السكة الحديد، وقاموا بإشعال النيران فى إطارات السيارات بعرض الطريق العام، بسبب اختفاء فتاة تبلغ من العمر 18 عاما، وتدعى (ف.ع)، أثناء قيامها أمس بشراء بعض المستلزمات، ولم تعد إلى منزلها حتى الآن.

وكان العشرات من أهالى قريتها قد تجمهروا ظهر اليوم داخل مبنى مديرية أمن الشرقية، لمطالبة القيادات الأمنية بالتوصل إلى مكان الفتاة، فى نفس الوقت التى تكثف فيه قوات الشرطة جهودها لحل لغز اختفاء الفتاة.

المصدر : اليوم السابع

Eman Salem

كاتب صحفي ورئيس تحرير موقع الشرقية توداي

تعليق واحد

  1. طيب الناس إللي إتمرمطت وإتبهدلت والموظفيم والعمال إللي راجعين شقيانيين من أعمالهم من العاشر والعبور والقاهره وإللي لازم يمروا بهذا الطريق وإللي بيكونوا راجعين هلكانين ونفسهم يشوفوا أهاليهم ويقضوا حاجاتهم وياكلوا لقمه ويأخذوا قسط ولو بسيط من الراحه علشان يرجعوا أشغالهم تاني يوم ذنبهم إيه….وسيارة الإسعاف وحتى سيارة البنزين والأنابيب و………..تتأخر عن ميعادها ليه…ولو طلعت البنت مش مخطوفه ولا حاجه لأي سبب يبقى الوضع إيه…وحتى لو كانت مخطوفه يبقى قطع الطريق هوه إللي هيرجعها…أنا مقدر وجع الأهالي وحرقة قلبهم على عيالهم بس حرام نعالج الخطأ بخطأ تاني…ويا رب إقضي حاجتهم ورد لهفتهم

زر الذهاب إلى الأعلى