أخبار الرياضة

مرتضى منصور يمنع نجل شقيقته من دخول الزمالك بسبب بوست عن الألتراس

مرتضى منصور يمنع نجل شقيقته من دخول الزمالك بسبب ''بوست عن الألتراس

قال مرتضى محمود، نجل شقيقة رئيس نادي الزمالك، مرتضى منصور، إنه تم منعه من دخول النادي، بسبب موقفه من ألتراس وايت نايتس المنتمية لجماهير نادي الزمالك.

وقال محمود على حسابه الخاص بموقع التواصل الاجتماعي، فيسبوك، اليوم الاثنين: «تم صدور قرار بوقفي من دخول نادي الزمالك، ولكن انأ لن أتراجع عن ما قلته سابقًا.. أعضاء النادي وايت نايتس.. كل من ولع شمروخ.. أي حد حفظ أغانيهم وايت نايتس.. أي حد عجبتوا داخلتهم وايت نايتس.. أنا مكمل لأخر نفس الأولتراس مش مجرد كلمة.. دي فكرة و عقيدة مرسخة جوه كل واحد زملكاوي.. العقلية لا تموت».

وكان نجل شقيقة مرتضى، قد دون على حسابه، مساء الأحد : «مش شرط عشان تبقي من الوايت نايتس .. انه يتعملك كارنيه عضوية و تدفع فلوس شهرية .. النايتس فكرة ممكن اي حد يحبها و يقلدها و ينضم ليها في المدرج نفسه».

وأضاف في تدوينه التي تسببت في الأزمة: «أي حد من جمهور الزمالك اعتبره وايت نايتس .. كلنا وايت نايتس .. أي حد قعد جنبهم و عمل زيهم فهو منهم .. أي حد بيولع شماريخ .. أي حد زملكاوي بيحفظ أغانيهم حتى أعضاء الجمعية العمومية فيهم وايت نايتس، معايا كارنيه عضوية النادي و في نفس الوقت وايت نايتس هتتحل ازاي؟؟ القادة واتحبسوا .. و أغانيهم موجودة و الفكرة مش هتموت في التجمع و الترحال شغالة».

 

المصدر 

زر الذهاب إلى الأعلى