ثقافة و فن

سما المصري ترد على إهانة مرتضى منصور لها

0221ee78 ccc0 4560 b476

 

كتب | أحمد الدويري

علقت الفنانة «سما المصري» على انتقادات المستشار مرتضى منصور، رئيس نادي الزمالك، لها خلال مشاركتها في الإدلاء بصوتها في الانتخابات الرئاسية التي يتنافس فيها الرئيس عبدالفتاح السيسي، والمهندس موسى مصطفى موسى، وذلك عبر حسابها الرسمي بموقع الصور والفيديوهات انستجرام.

سما المصري ترد

وكتبت سما في تعليقها ردًا على مرتضى منصور قائلة: كل ده عشان كشفت حقيقتك قدام الناس، وقلت عليك إخواني ونشرت الفيديو بتاعك وانت بتمدح في مرسى، والإخوان وبتطبل لهم، في عز ما أنا كنت بأهاجمهم يا شوكولوم؟ ولا مش عاجبك اركب السكوتر عشان مش عارف تعمل زيي؟ولا عشان الناس أتلمت عليا وانت محدش عبرك وانت بتنتخب؟ طيب اتقل وكل يوم هفكرك بخيبتك التقيلة، وانت بتمجد في الإخوان، وهعرف الناس كلها حقيقتك، ويلا نتحبس في واحد منافق، وماشي بمبدأ عاش الملك مات الملك، شيء مش وحش أبداً.. وشكلك وحش وانت عمال تهفلط عليا، والآخر الست كبستك وقالت لك هي حرة، تعمل اللي عايزه تعمله، تنتخب بالموتوسيكل أو غيره دي مسألة شخصية.. كبسة يا مرتضى صح؟ ههههه.. هو انت شغال مراسل ولا مذيع؟ أكيد مذيع في صفقة القرن.

وجاء تعليق سما المصري بعد هجوم مرتضى منصور، عضو مجلس النواب، على مشاركة الفنانة سما المصري في الانتخابات الرئاسية، قائلًا: عيب، انتى أساءتِ لسيدات مصر وشوهتِ صورتهم.

كانت سما المصري أدلت بصوتها في الانتخابات الرئاسیة، ثاني أيام الاستحقاق الرئاسي، داخل نقابة المهن العلمیة بمنطقة الأزبکیة، بعدما وصلت إلى اللجنة على متن دراجة بخارية فيسبا.

المصري 1

أحمد الدويري

كاتب صحفي منذ عام 2011 ، أكتب جميع أنواع قوالب الصحافة، تعلمت الكتابة بشكل جيد جدًا من خلال موقع الشرقية توداي الذي انضممت له منذ عام 2012 وحتى الآن
زر الذهاب إلى الأعلى