ثقافة و فن

محمود حجازي يكشف سبب انفصاله عن أسما شريف منير

أسما شريف منير

كتب | شادي زعبل

علق الفنان محمود حجازي على خبر انفصاله عن أسما شريف منير خبيرة التجميل منذ أيام، مشيراً إلى أن فسخ خطوبتهما وقع بالفعل بشكل نهائي.
 
ورفض محمود حجازي ذكر السبب الرئيسي الذي أدى إلى فسخ خطوبته مع أسما شريف منير، مكتفياً بقول: “دي قسمة ونصيب”، وشدد بدوره على إنهما أصدقاء، ومع الإلحاح لمعرفة سبب انفصالهما رغم قصة حبهما خاصة من قبل رواد مواقع التواصل، أشار إلى عدم وجود سبب بعينه، إلا إنه ربما نشر صورهما سوياً على مواقع التواصل أدى إلى حسدهما.
 
ورفض محمود حجازي التحدث عن حياته الشخصية، مكتفياً بإنهاء الأمر تماماً بإعلانه الانفصال للجميع بشكل مباشر.
 
علاقة محمود حجازي وابنة شريف منير قابلت العديد من الشائعات، فمنذ أقل من شهر نشرت هي بدورها خبراً يفيد بانفصالهما، إلا إنها عادت واعتذرت عن ما بدر منها، مشيرة إلى أن ما كتبته كان في لحظة انفعال، وإنها تحب عن تعبر عن نفسها ولم تفكر في الأمر جيداً، لتؤكد عودتها لخطيبها.
 

أسما شريف منير تعلن انفصالها عن محمود حجازي

أعلنت أسما شريف منير، خبر انفصالها بشكل رسمي عن خطيبها الفنان محمود حجازي، وذلك خلال تدوينة طويلة كتبتها على صفحتها الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي فيس بوك التفاصيل من هنا.

وقالت “إسما” خلال التدوينة: “طيب الموضوع اتقال فيه كلام كتير، وأنا بعترف إني سبب اللخبطة دي، الرجالة مبتعملش الحاجات اللي إحنا كستات بنعملها، اللي هو أزعل انزل بوست ألقح بيه عليه، قال يعني مش ليه وكل الرجالة بتكره الحركة دي، وأنا بس دلوقتي بعترف إنهم عندهم حق، غير بقى إني بنسى موضوع الأخبار ده، فى التلقيح أو كلام الزعل بالنسبة لي ينتشر، وكل حد بيقول رأيه بكل قسوة”.

تابعت “اسما”: “الموضوع فعلًا في الآخر اتنين حبوا بعض وارتبطوا قدام الناس كلها، ومشينا في مشوار خطوبتنا زي أي اتنين، كبرنا مع بعض وبِينَا حاجات كتير حلوة، وبرضه زي أي اتنين حصل بينهم مشكلات وطبعًا انتوا عارفين التسرع الله يخرب بيته فلما كان في عدم اتفاق من فترة نزلت بوست ومسحته على طول عشان كان وقت عصبية وكان لسه في أمل بس من ساعتها وفي توتر”.

“الناس قالت كلام كتير وحش وكملنا واكتشفنا أنه في عدم اتفاق مش عشان إن حد وحش ولا موقف ولا حاجة لحد ما أخدنا القرار بس مكناش اتفقنا على إعلان ده إمتى فأنا نزلت وأعلنت ده بس في توقيت غلط مني بكل صراحة أنا لازم أكون أمينة في ده”.

وفي النهاية كتبت: “عمومًا هو محصلش نصيب بس إحنا بنحترم بعض، حجازي إنسان محترم جدًا وبتمنى له السعادة والنجاح إحنا بِنَا عشرة طيبة ونجاحات وحب وأكيد خير لينا، هو ده الموضوع بكل بساطة، ممكن بقي منتكلمش فيه تاني لو سمحتوا، أنا اتعلمت درس كبير إن الخصوصيات مش للنشر والحسد برضه مذكور في القرآن لسبب، الحمد لله بس كدة”.

شريف منير تعلن انفصالها عن محمود حجازي 2

shady zaabl

كاتب صحفي مصري مهتم بالمواقع الإلكترونية وإدارتها وكتابة المقالات في جميع الأقسام وذو خبرة في الصحافة والإعلام والمحتوى لـ 5 سنوات وفقً لدراسة أكاديمية وتطبيق عملي .
زر الذهاب إلى الأعلى